Meest gestelde vragen

Kan er ook een telefonische reservering plaatsvinden?
Naast online reserveren blijft telefonisch reserveren mogelijk. Het is niet mogelijk om een reservering tot stand te laten komen door het combineren van de telefonische en de online mogelijkheid. Dit om dubbele reserveringen en misverstanden te voorkomen. In beide gevallen worden altijd alle beschikbare dagen en tijden van de locatie geboden.

Vervangt deze online mogelijkheid het formulier 'Aanvraag crematie' of 'Aanvraag ter aarde bestelling'?
Na het reserveren van de locatie, dag en tijdstip kunt u online de aanvullende informatie die u normaal op het aanvraagformulier zou invullen, toevoegen. Alle informatie wordt dan automatisch in het aanvraagformulier opgenomen. Dit aanvraagformulier met de gegevens kan worden uitgeprint zodat deze ondertekend kan worden door de opdrachtgever van de uitvaart. Het blijft mogelijk om dit ook direct op de reguliere (papieren) aanvraagformulier in te vullen, te laten ondertekenen en in te dienen.

Hoe kan ik mij als uitvaartondernemer registreren?
U kunt een verzoek voor het gebruik van "Online Reserveren PC Uitvaart Locaties" (OresPCUitvaart) mailen naar ondernemers@pc.nl. Na acceptatie ontvangt u dan een gebruikersnaam en wachtwoord zodat u kunt inloggen en een reservering kan starten.

Kan ik op ieder moment gebruik maken van het online reserveringssysteem?
U kunt op ieder moment, 24 uur en 7 dagen in de week inloggen en een reservering starten.

Kan ik reeds gedane reserveringen (aanvragen) inzien?
De uitvaarten die zijn vastgelegd waarvan de uitvaartdatum nog niet is verstreken blijven voor u inzichtelijk. U heeft de mogelijkheid om bijvoorbeeld een extra rouwbezoek vast te leggen of tot 24 uur voor de uitvaartplechtigheid een catering wijziging te doen.